Traditioneel speelgoed blijft populair in (moderne web-)winkel

De portemonnee heeft het zwaar te verduren deze feestmaand. Behalve de bijna 40 kerstkaarten die er gemiddeld per gezin verstuurd worden (zie vorige blog), is het ook de hoogste tijd voor cadeaus, presentjes en surprises. Sinterklaas en de Kerstman pakken uit, en hoe! Online kopen wordt steeds populairder. Hoewel het winkelen op de moderne manier terrein wint, blijft traditioneel speelgoed als bouwstenen, bordspellen en stempels nog Neerlandsch nummer 1.

Uit onderzoek van kortingscode-zoeken.nl (bron: www.marketingfacts.nl) komt naar voren dat het grootste gedeelte van de respondenten in 2015 tot 50 euro uitgaf aan sinterklaascadeaus. Voor het kerstfeest gaf de meerderheid ook tot 50 euro uit, maar zijn er meer respondenten die bedragen boven de 50 euro uitgaven dan in het geval van pakjesavond/surprise. Zo was de portemonnee van een behoorlijk aantal mensen tussen de 150 en 200 euro lichter na de kerstdagen.

(bron: Pixabay)

In 2015 gaf de consument volgens Detailhandel Nederland ruim een half miljard euro in de reguliere winkel uit aan het sinterklaasfeest en 933 miljoen euro in de webshop. Er is overigens wel een overlap, omdat veel traditionele winkeliers ook online bestellingen opnemen (bron: www.rtlnieuws.nl). Voor Kerstmis gaf men volgens Thuiswinkel.org 146 miljoen euro uit aan online presentjes, maar in de winkels werd voor rond de 800 miljoen euro aan spullen gekocht. Dit is deels te verklaren doordat we meer geld spenderen aan duur eten en drinken tijdens de kerstdiners, maar ook in de (web)winkel wordt eerder voor het kerstfeest dat ene dure jasje en de nieuwste elektronica gekocht dan bij sinterklaas en surprise het geval is.

Online in de lift
Online shoppen zit in de lift. 43 procent van de Nederlanders heeft vorig jaar voor sinterklaas en/of Kerstmis online aankopen gedaan (bron: www.marketingfacts.nl). Belangrijk detail is dat 84 procent van de mannen en 64 procent van de vrouwen aangeeft dat ze nog meer via webshops denken aan te gaan schaffen.
Vooral speelgoed van populaire (kinder)films als Frozen, Minions en Starwars is enorm in. En elektronisch speelgoed als drones en op afstand bestuurbare vliegtuigen en auto’s doet het erg goed.

Traditioneel in een nieuw jasje
Opvallend is, dat traditioneel speelgoed, zoals boeken, Lego, Duplo en bordspelen, nog op nummer 1 staat als favoriet decembercadeau. Ook bij bol.com zien ze dat traditioneel speelgoed erg goed blijft verkopen. De vraag naar knutselspullen en bordspellen blijft volgens de website onverminderd groot. De traditionele varianten zijn weliswaar vaak in een nieuw jasje gestoken, maar de liefde voor knutselen en bordspelletjes blijft (gelukkig!) bestaan.
Stempels vallen natuurlijk ook onder traditioneel speelgoed. En ze zijn bij ons zowel in de winkel te koop als online te bestellen. Stempels in een modern jasje. We hebben verschillende geschenkensets samengesteld voor in de schoen, surprise of onder de kerstboom.
Kijk rustig rond en wie weet ligt er binnenkort een leuke stempelset ingepakt onder de kerstboom. Tip: ook kerststempels zijn bij ons verkrijgbaar. Maak de pakjes nog gezelliger en sfeervoller: het is immers feest!

Fijne feestmaand!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>